Cookie

Pliki cookie i pozostałe technologie pamięci

Pliki cookie to niewielkie elementy tekstu wykorzystywane do zapisywania informacji w przeglądarkach internetowych. Pliki cookie wykorzystuje się w komputerach, telefonach i innych urządzeniach, aby zapisywać i otrzymywać dane identyfikacyjne oraz inne informacje. Pozostałe technologie, łącznie z danymi zapisywanymi w przeglądarkach internetowych lub urządzeniach, danymi identyfikacyjnymi powiązanymi z Twoim urządzeniem i innym oprogramowaniem, wykorzystuje się do podobnych celów. W niniejszych zasadach wszystkie te technologie określamy mianem „plików cookie”.

Korzystamy z plików cookie, jeżeli użytkownik ma konto na Facebooku, korzysta z produktów Facebooka, w tym z naszej witryny internetowej i z aplikacji lub odwiedza inne witryny internetowe i aplikacje, które wykorzystują produkty Facebooka (w tym przycisk „Lubię to” czy inne technologie Facebooka). Dzięki plikom cookie Facebook może oferować użytkownikom swoje produkty i zrozumieć informacje otrzymywane na ich temat, w tym informacje o korzystaniu przez nich z innych witryn i aplikacji, niezależnie od tego, czy są zarejestrowani lub zalogowani.

W niniejszych zasadach wyjaśniono sposób wykorzystania przez nas plików cookie i opcje oferowane użytkownikom. Z wyjątkiem odmiennych postanowień zawartych w niniejszych zasadach, do przetwarzania przez nas danych gromadzonych za pośrednictwem plików cookie mają zastosowanie Zasady dotyczące danych.

Powrót do góry

Dlaczego używamy plików cookie?

Pliki te pomagają nam dostarczać, zabezpieczać i usprawniać produkty Facebooka poprzez personalizację materiałów, dostosowywanie reklam i pomiar ich skuteczności oraz bezpieczniejszą obsługę użytkownika. Chociaż wykorzystywane przez nas pliki cookie mogą ulegać zmianie w miarę doskonalenia i aktualizacji produktów Facebooka, wykorzystujemy je do następujących celów:

Uwierzytelnianie

Wykorzystujemy pliki cookie do weryfikacji konta użytkownika i stwierdzenia, czy jest zalogowany, w celu ułatwienia dostępu do produktów Facebooka oraz prezentacji odpowiedniego sposobu obsługi i funkcji.

Przykład: Dzięki tym plikom użytkownik pozostaje zalogowany w trakcie nawigacji na stronach serwisu Facebook. Pliki cookie pomagają nam również w zapamiętaniu przeglądarki, aby nie było potrzeby każdorazowego logowania się do Facebooka i łatwiej można było się do niego zalogować poprzez zewnętrzne aplikacje i witryny internetowe.

Bezpieczeństwo, integralność witryny i produktu

Wykorzystujemy pliki cookie do tego, aby zachować bezpieczeństwo konta użytkownika, danych i produktów Facebooka.

Przykład: Pliki cookie pomagają nam zidentyfikować i zastosować dodatkowe środki bezpieczeństwa, w przypadku gdy ktoś spróbuje uzyskać dostęp do konta na Facebooku bez autoryzacji, na przykład wpisując losowo wybrane hasła. Wykorzystujemy je również do zapisywania informacji, które pozwolą nam na odzyskanie konta użytkownika, jeżeli zapomni on hasła, lub na dodatkowe uwierzytelnienie, gdy podejrzewa, że ktoś włamał się na jego konto.

Pliki cookie służą również do zwalczania działalności, która narusza nasze zasady lub w inny sposób ogranicza naszą zdolność do dostarczania produktów Facebooka.

Przykład: Pliki cookie pomagają nam w walce ze spamem i atakami phishingowymi, umożliwiając wskazanie komputerów wykorzystanych do utworzenia dużej liczby fałszywych kont na Facebooku. Wykorzystujemy je również do wykrywania komputerów zainfekowanych złośliwym oprogramowaniem oraz do podejmowania czynności udaremniających dalsze szkodliwe działanie. Dzięki plikom cookie uniemożliwiamy również osobom małoletnim rejestrację kont na Facebooku.

Reklamy, rekomendacje, wnioski i pomiary

Pliki cookie służą również do prezentowania reklam i rekomendowania firm i innych organizacji osobom, które mogą być zainteresowane ich produktami, usługami czy promowanymi przedsięwzięciami.

Przykład: Pliki cookie pozwalają nam lepiej kierować reklamy do osób, które wcześniej odwiedziły witrynę firmy, zakupiły jej produkty lub skorzystały z jej aplikacji oraz rekomendować produkty i usługi na podstawie takiej aktywności, Dzięki nim możemy również określać, ile razy użytkownik ogląda daną reklamę, aby nie wyświetlać mu ciągle tych samych materiałów.

Pliki cookie służą również do pomocy w pomiarze skuteczności kampanii reklamowych dla firm korzystających z produktów Facebooka.

Przykład: Pliki cookie pomagają nam policzyć, ile razy wyświetlana jest dana reklama oraz obliczyć jej koszt. Wykorzystujemy je również do pomiaru częstotliwości, z jaką użytkownicy klikają lub przeglądają reklamy.

Pliki te pomagają nam wyświetlać reklamy i mierzyć ich skuteczność w różnych przeglądarkach i urządzeniach wykorzystywanych przez tę samą osobę.

Przykład: Możemy wykorzystać pliki cookie do tego, by nie wyświetlać użytkownikowi stale tych samych reklam na różnych urządzeniach, których używa.

Dzięki nim możemy również wygenerować dane statystyczne na temat osób korzystających z produktów Facebooka oraz osób, które reagują na reklamy, odwiedzają witryny internetowe i korzystają z aplikacji naszych reklamodawców oraz firm korzystających z produktów Facebooka.

Przykład: Wykorzystujemy pliki cookie, aby pomóc firmom poznać typy osób, którym podoba się ich witryna internetowa lub które korzystają z ich aplikacji, dzięki czemu firmy mogą dostarczać bardziej adekwatne materiały i opracowywać funkcje, które prawdopodobnie zainteresują ich klientów.

Pliki te służą nam również do tego, by pomóc użytkownikom w rezygnacji z oglądania reklam na Facebooku na podstawie ich aktywności w witrynach zewnętrznych. Dowiedz się więcej na temat otrzymywanych przez nas informacji, sposobu podejmowania decyzji o tym, które reklamy będą wyświetlane w produktach Facebooka i poza nimi, a także na temat opcji dostępnych dla użytkowników.

Funkcje i usługi w serwisie

Wykorzystujemy pliki cookie do włączenia funkcji pomocnych w dostarczaniu produktów Facebooka.

Przykład: Dzięki tym plikom możemy zapisywać preferencje, wiemy, kiedy użytkownik przegląda materiały dotyczące produktów Facebooka i kiedy na nie reaguje i dostarczamy mu spersonalizowane materiały. Pliki cookie pozwalają nam na przykład w wyświetlaniu propozycji innym użytkownikom i personalizowaniu materiałów w witrynach zewnętrznych, w których występują nasze wtyczki społecznościowe. W przypadku administratorów stron, pliki te umożliwiają im publikowanie postów zarówno z osobistego konta na Facebooku, jak i z poziomu strony.

Pliki cookie wykorzystujemy również do tego, by dostarczać użytkownikom materiały istotne dla ich lokalizacji.

Przykład: Możemy zapisać informacje w pliku cookie w przeglądarce lub urządzeniu użytkownika, aby umożliwić mu oglądanie witryny w wybranym przez niego języku.

Skuteczność

Korzystamy z plików cookie, aby zapewniać użytkownikom optymalne warunki korzystania z serwisu.

Przykład: Pliki te pomagają nam w kierowaniu ruchem między serwerami i analizowaniu szybkości wczytywania produktów Facebooka u różnych użytkowników. Dzięki nim możemy również rejestrować proporcje i wymiary ekranu oraz okien na urządzeniu użytkownika i wiemy, czy ma włączony tryb wysokiego kontrastu, co umożliwia nam prawidłową prezentację naszych witryn i aplikacji.

Analizy i badania

Wykorzystujemy pliki cookie do tego, by lepiej zrozumieć sposób korzystania z produktów Facebooka przez użytkowników i móc je ulepszać.

Przykład: Pliki te mogą nam ułatwić zrozumienie sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z produktów Facebooka, analizę części serwisu, które są uważane za najbardziej przydatne i interesujące oraz wskazanie obszarów, które można by poprawić.

Powrót do góry

Gdzie używamy plików cookie?

Możemy je umieszczać w komputerze lub urządzeniu użytkownika i otrzymywać informacje zapisywane w plikach cookie, gdy korzysta on z następujących stron lub je odwiedza:

  • produkty dostarczane przez innych członków grupy spółek Facebooka; oraz
  • witryny internetowe i aplikacje dostarczane przez inne spółki korzystające z produktów Facebooka (takie jak spółki, które wykorzystują w swoich witrynach i aplikacjach technologie Facebooka). Facebook wykorzystuje pliki cookie i uzyskuje informacje o tym, że użytkownik odwiedza takie witryny i korzysta z takich aplikacji, w tym informacje o urządzeniu oraz informacje o aktywności użytkownika beż żadnego dalszego działania z jego strony. Dzieje się tak niezależnie od tego, czy użytkownik ma konto na Facebooku i czy jest zalogowany.
Powrót do góry

Czy inne podmioty korzystają z plików cookie w powiązaniu z produktami Facebooka?

Tak. Inne podmioty mogą korzystać z tych plików w produktach Facebooka, aby świadczyć usługi nam i firmom reklamującym się na Facebooku.

Na przykład nasi partnerzy zajmujący się pomiarami wykorzystują pliki cookie w produktach Facebooka do tego, by pomagać reklamodawcom w zrozumieniu skuteczności kampanii reklamowych na Facebooku oraz porównywać efekty tych kampanii z reklamami wyświetlanymi w innych witrynach internetowych i aplikacjach. Więcej informacji o firmach korzystających z plików cookie w produktach Facebooka.

Podmioty trzecie korzystają z tych plików również we własnych witrynach i aplikacjach w powiązaniu z produktami Facebooka. Aby dowiedzieć się, jak inne podmioty korzystają z plików cookie, należy zapoznać się z ich zasadami.

Powrót do góry

Jak można kontrolować korzystanie przez serwis Facebook z plików cookie w celu wyświetlania reklam?

Jednym ze sposobów korzystania z tych plików jest wyświetlanie użytkownikom przydatnych i adekwatnych reklam w serwisie Facebook i poza nim. Za pomocą opisanych poniżej narzędzi użytkownik może kontrolować sposób, w jaki wykorzystujemy dane do wyświetlania mu reklam.

Użytkownicy posiadający konto na Facebooku:
  • Możesz skorzystać z opcji preferencji reklamowych, aby dowiedzieć się, dlaczego widzisz konkretną reklamę i wpływać na to, jak wykorzystujemy gromadzone informacje do wyświetlania Ci reklam.
  • Aby wyświetlać użytkownikom lepsze reklamy wykorzystujemy dane, których dostarczają nam reklamodawcy i inni partnerzy na temat ich aktywności poza produktami Facebooka, w tym dane witryn internetowych i aplikacji. W ustawieniach reklam użytkownik może zdecydować, czy mamy wykorzystywać te dane do wyświetlania mu reklam, czy też nie.
  • Audience Network Facebooka to sposób na to, by reklamodawcy pokazywali użytkownikom reklamy w aplikacjach i witrynach internetowych poza produktami firmy Facebook. Jednym ze sposobów wyświetlania adekwatnych reklam przez Audience Network jest wykorzystywanie preferencji reklamowych użytkowników do stwierdzenia, które reklamy mogą ich zainteresować. Możesz kontrolować tę opcję w ustawieniach reklam.
Wszyscy:

Każdy może zrezygnować z oglądania reklam opartych na zainteresowaniach wyświetlanych przez serwis Facebook lub współpracujące z nim firmy za pośrednictwem Digital Advertising Alliance w USA, Digital Advertising Alliance of Canada w Kanadzie lub European Interactive Digital Advertising Alliance w Europie. Można to także zrobić w ustawieniach urządzenia mobilnego. Przypominamy, że oprogramowanie i narzędzia do blokowania reklam ograniczające korzystanie przez nas z plików cookie mogą uniemożliwić kontrolę reklam w ustawieniach.

Więcej informacji o reklamach internetowych:

Agencje reklamowe, z którymi współpracujemy, zazwyczaj korzystają z plików cookie lub podobnych technologii. Aby dowiedzieć się więcej o typowych sposobach wykorzystywania plików cookie przez reklamodawców i opcjach, które udostępniają, prosimy o zapoznanie się z poniższymi zasobami:

Opcje plików cookie w przeglądarce:

Ponadto przeglądarka lub urządzenie użytkownika może oferować ustawienia pozwalające na definiowanie plików cookie i usuwanie ich. Więcej informacji na temat takich opcji, można uzyskać w plikach pomocy przeglądarki lub urządzenia. Niektóre elementy produktów Facebooka mogą nie działać należycie, jeżeli wyłączono korzystanie z plików cookie w przeglądarce.

Brak możliwości komentowania.