Tak się to zaczęło…

Planowanie wyprawy.

Od pewnego czasu prześladuje mnie myśl coby zbudować lekkiego HD w trudny teren
Z pewnością bazą powinien być Sportster
Chciałbym podzielić się moimi wątpliwościami i wysłuchać waszych rad:
1. Wydaje się mi że jest to obojętne czy bazą do projektu będzie Sporciak 883 czy 1200.
2. Wolałbym na gaźniku a więc pierwsze ograniczenie – do rocznika 2006
3. Nie bardzo wiem jakie są różnice w ramie w Sporcie po 2004. Mówi się że jest sztywniejsza. Ale może tylko dlatego że mymuszona jest większa sztywność z powodu elastycznego mocowania silnika??? I w rzeczywistości cały Sport ma taką samą sztywnoiśc jak do 2004 gdzie silnik jest fest przykręcany do ramy.
4. Zastanawiałem się nad przednim zawiasem.
średnica lag w Sporcie jest 39 a więc tyle samo co w zawiesie od Transalpa 600 (chyba do rocznika 1998). Transalp ma skok na ladzie 180 a może nawet 200. Ma podobną wagę co Sporciak więc byłoby OK.
Przez chwilę zastanawiałem się nad upside-down ale mimo zalet odpada- zbyt dużo przeróbek i bez przerwy trzeba go chronić przed piachem i błotem.
A więc jednak tradycyjny
Może półki fi 41 – to i lagi byłyby sztywniejsze; chyba 41 ma dyna – ale co ze sztycą?
Jedno jest pewne
– skok powinien być min 160 lepiej 200
– ideałem waga koło 200-210 kg
– koła przód 21 cali
– tył 17; lub 18; (17 cali ma więcej motocokli)
5. Chyba robiłbym konwersję na łańcuch

Wiem, że w necie można znaleźć całe kity Sportster Scrambler, ale ich cena to min ca 4-5 tys $ – drogo- i też do końca nie załatwiają sprawy.

WOT Michał

Mój plan jest prosty- minimum środków- max efektów
Dedykowana rama nie wchodzi w rachubę.
Rozglądam się po uszkodzonych Sportach bo i tak przód do zmiany, tył chyba też.
Pewnie jak nic szybko nie znajdę na miejscu to uśmiechnę się do Moli i Arka coby podziałać na copat’cie. tam 2004-2006 (bo ma być gaźnik) w pojemności 1200 da się wyhaczyć za 1500$ + transport etc wiec gdzieś do 12 tysi w PL + 10 tysi na adaptację .
Jak widać budżet mam 20-22 tys. PLN
Czy ktoś da mi jakieś za by był na pompie i wtrysku???

WOT

Doradzano mi:

WOT po co się mordować ze „sportem” i przeróbkami.
W tej cenie nabędziesz rasowe KTM na dwutakcie i będziesz szalał po wertepach aż do rozdupcenia…
Szkoda „sporta” na takie manewry!
Takie moje zdanie.

Napisałem wtedy:

Odpowiem – mówiąc klasykiem – faktem autentycznym.
Mój dojazd Harleyem do Władywostoku odbija się podczas spotkań ożywionymi komentarzami u innych motocykistów zwłaszcza niemieckojęzycznych.
Podczas jednej z takich dysput mocno argumentowano mi, że byłem poniekąd idiotą bo jedynym właściwym motocyklem do takiej jazdy jest oczywiście BMW.
Moja odpowiedź całkowicie zamknęła bezcelowa dalszą dyskusję.
– Na BMW to każdy pedał dojechałby do Władywostoku…-

W sieci można bło znaleźć mnóstwo rozwiązani i tych gotowych i tych do rozważenia
Chyba najbliższy jestem realizacji jak poniżej lecz najchętniej zaadoptowałbym przedni zawias z innego motocykla. Skok 150 jest dolny krytyczny do przyjęcia.

No to mam bazę startową:
Sportster 2005 XL1200 C z przebiegiem cz 24000 mil
A więc tak jak chciałem przedostatni rok produkcji gaźnikowców w HD

Lagi jak nie cały przód do wymiany
Byl zakupiony na Copart-cie
W wolnej chwili podziele sie swoimi zamiarami co do przeróbki i chętnie posłucham Waszych rad i opinii
Generalnie chciałbym dążyć do wymiarów z rysunków nieco wyżej zamieszczonych.

Obecnie działam dwutorowo:
Pilnie muszę wreszcie zdecydować się na rodzaj zawieszenia.
Z początku mocno zainteresowałem się tzw widelcem odwróconym upside-down.
Nawet wytypowałem że z BMW F800 GS Adventure dawałyby radę.

Zastanowiło mnie jedno że naogół są do sprzedania ale bez pólki górnej gdyż ta nawet przy lekkim puknięciu pęka Szok. Noooo ale luk jest OK Uśmiech
Chyba pozostanę przy pierwotnym zamiarze który jednocześnie ma tę zaletę, że będzie najtańszy i z dużą szansą powodzenia – zawieszenie przednie z Transalpa.

Druga sprawa to felgi.
Oooo….tu mając kasę można poszaleć.
Np takie KINNEO…

Niestety czynienie czegoś nie zawsze oznacza, że jest to dobre.
Ale filozofując dalej, aby przekonać się że jest to złe lub nie najlepsze trzeba albo wiedzieć albo zrobić i doznac na własnym ciele.
Podobnie jest i z moim projektem.
Kupiłem całe zawieszenie od Transalpa rocznik 97 .

Kupowałem ze względu na skok ca 200mm i fi lagi 41mm (w sporcie jest fi 39 mm) no i dualne hamulce.

W międzyczasie zamówiłem i czekam na sprężyny progresywne do lag oraz tylne amortyzatory długości +2″ WILBERS’a dedykowane do HD
Tymczasem zawieszenie zostało przymierzone….

Nie pomyślałem o tym, że tzw wyprzedzenie (odległość osi lag od osi sztycy) jest rózna na niekorzyść Trampka
W Trampku jest 20 max 25 mm

pomiar

a w Sporcie ca 60 mm .
Oznacza to że montując półki od Trampka nie mógłbym wykonać skrętu.

No i teraz drapię się po głowie:
– rozwiercić półki Sportstera do fi 41, ale utracę na szerokości i będę musiał bawić się mocowaniem zacisków hamulca nie mówiąc już o dystansowaniu tarcz czy też
– wykonać aluminiową hybrydę półki ;odległości rozstawu lag jak z Trampka a wyprzedzenie ze Sporta

Jutro umówiony jestem z frezerem CNC Uśmiech

Kris z Vortalu WebChapter napisał:

Michał, cieszę się, że walczysz.
Mężczyzna nie choruje – a walczy z chorobą.
Jeśli to prawda co mi powiedziałeś,
to cieszę się bardzo.
Ty walczysz nadal – a mnie sił brakuje….
Jednak w tym roku pomimo wszystko
zrealizuję podróż na 2-u kołach…
…. może, to będzie moja podróż ostatnia….
Teraz Ty mi sił dodajesz sobą !!!
Dzięki Przyjacielu…..
Śledzę z dużym zaciekawieniem Twych dokonań rezultaty.
Ty Walczysz z samym sobą – coś pięknego tutaj wnosząc,
kiedy każdy inny by się poddał.
Nie każdy  zna Historię Twojego życia…. mocno
z webchapterem związaną.

Pomimo groźnego wypadku w czasie jazdy na 
Ślub naszych webchapterowych przyjaciół….
walczysz i zwyciężasz dzięki swemu uporowi…
Dajesz wspaniały przykład,
że nie należy się litować nad sobą,…. a walczyć trzeba nadal.

odpowiedziałem wtedy:

Kris
Dokładnie wiesz że jeśli rzeczywicie walczę to siłę czerpię z ludzi takich jak TY !!!
A z lekkim mrugnięciem oka można powiedzieć że robię to z próżności Z przymrużeniem oka
Nie ma fajniejszego uczucia jak załopotać biało-czerwoną z logo Webchaptera gdzieś na krańcach ziemi.
Fajna jest świadomość że moja koszulka z logo WEBCHAPTER wisi u IRON TIGERSów we Władywostoku.
Już wielokrotnie powtarzałem że to dzięki Tobie i śp Cipióra , którego niestety nie było dane mi poznać- jestem w takim miejscu jakim jestem.

Teraz  robiąc ” SPORTSTER SCRAMBLERA przyświeca mi pewien plan trasy.
Chciałbym nim pojechać na MAGADAN.
Nie chciałbym jechać KTMem YAMACHĄ czy czymś innym

a pragnę pojechać właśnie HARLEYEM !!!!
(noo być może w 80-90% Harleyem Z przymrużeniem oka )
Dodatkowo rajcuje mnie to że jeśli nie pierwszy
to z pewnością jednym z pierwszych zajechałbym
na Kamczatkę właśnie na Harasku i załopotałbym
tam Webchapterową biało-czerwoną flagą wypalając
przy tym cygaro.
Podobnie jak z przebudową Sportstera tak i z samą
wyprawą jest mnóstwo niewiadomych.
Kto wie czy organizacyjnie nie jest to większe wyzwanie.
Ze sprzętem pewnie sobie poradzę, zwłaszcza,
że pomagają mi nasi przyjaciele z Florydy: Mola i Arek – dzięki.
Trasa jest tylko trasą i może być różnie…..

Bardzo dużym problem jest logistyka, a właściwie czas jakim dysponujemy.
Wyjazd chcielibyśmy zamknąć w 30 dni.
Oznacza to, że motocykle trzeba będzie dowieźć do punktu startu.
Rozważam na tym etapie 3 warianty trasy
Wariant 1
– transport drogowy motocykli (spedycja) do Irkucka my do Irkucka samolotem ; motocyklem z Irkucka na Magadan (ca 6000 km z opcją z 3-4 dni Bajkał i odwiedzenie polskiej wsi w Wierszynie) – powrót z Magadanu -my i motocykle samolotem do Moskwy a stąd na kołach do PL – sądzę że czasowo dalibyśmy radę w 30 dni
Wariant 2
– transport lotniczy do Jakucka (my i motocykle) ; Jakuck – Magadan – Jakuck (ca 5000 km) motocyklem – powrót np do Moskwy samolotem (my i motocykle) dalej do PL na kołach
Wariant 3 – najmniej chwalebny
– transport lotniczy my i motocykle do Magadanu i zjazd motocyklami z Magadanu do Irkucka dalej kolej lub transport kontenerowy)
Wsłuchując się w uwagi motocyklistów którzy tam byli i niezbędny czas i utrudnienia – liczymy wszystkie kilometry x 2.
Problem w Rosji jest jeden. Aby wysłąć spedycją motocykl trzeba zrobić to osobiście, co oznacza, że motocykl i kierowca muszą podróżować w tym samym czasie (no +/- 2 dni)
Znając życie pewnie wyjdzie wariant 4.
Planowany start koniec czerwca.

Zleciłem wykonanie kół na obręczach aluminiowych firmy EXCEL
Przód będzie 21 x 1,85 na piaście przedniej od Transalpa, pod oponę 90/90 x 21, a tył 18 x 2,5 pod oponę 140/80 x 18 na piaście tylnej HD.
Koła maja być gotowe za ca 3 tygodnie. Nie mogę się doczekać,
W międzyczasie bardzo zaangażowł się AREK ze znanej chyba wszystkim stajni AJ MOTOR TEAM Uśmiech
Próbuję ściągnąć przy ich pomocy cały set relokacji do tyłu i nieco obniżenia podnóżków wraz z dźwigniami, a także ochronnej płyty dolnej .
Dzięki Arku za zaangażowanie luzak

W tym tygodniu (25-01-2018) odebrałem półki hybrydę Harley-Honda Uśmiech

Części od hondy

Nie wiem czy znów nie przechytrzyłem
Zleciłem je wykonać ca 10 mm wyższe i ca z gruboscia ściankiw miejscu mocowania lag 10 mm
Ciekawe czy dadzą się zacisnąć mimo 2 śrub paluszek

Po renowacji

Jako, że na drugie imię mam kłopot to i teraz znów boli mnie głowa od myślenia czy dobrze zrobiłem
Mianowicie poprzez zmianę lag na lagi od Transalpa zmieniam geometrię zawieszenia, a konkretnie tzw wyprzedzenie.
Firmowo Harley dla Sportstera podaje wyprzedzenie 119mm (patrz szkic)

szkic

ale żeby było ciekawiej oś koła w lagach z Transalpa „leży” jakby na ladze o wymiar X powiedzmy 18-20mm (nie jest w osi lagi).

1 teraz pytanie dla dociekliwych. 
Przyjmując kąt główki w HD Sportster 30st w jakim kierunku zmieniłem geometrie 
tzn. będzie chciał jechać tylko na wprost i niechętnie będzie skręcał, czy przeciwnie łatwo będzie skręcał ale będzie też zagrożony shimmą ?

…….

Prace nad moim scramblerem są niczym pogoda za oknem.
Czasami świeci słoneczko a czasami jest całkiem do dupy.

Właśnie odebrałem dolna polkę po przeróbkach.
Okazało się, że należało wykonać dodatkowo wybranie pod ograniczniki skrętu. Ale niestety to wybranie wchodzi w światło otworu do mocowania światła Uśmiech w związku z tym wykonana została kostka mocowana od frontu juz z prawidłowym otworem pod światło czyli lampę Uśmiech

lagi

Ale są też i słoneczne info. Dzięki zaangażowaniu sie Arka i Moli z nieocenionego AJ MOTOR TEAM jest szansa że do połowy marca będę miał zestaw relokacji podnóżków wraz z mechanizmem zmiany biegów, rolką napinającą łańcuch oraz osłoną dolna silnika.
Dodatkowo otrzymam od nich zamówiony tłumik RSD TRACKER 2 w 1

wydechy

Co prawda lepszy byłby idący dołem pod podnóżkami, ale póki co będzie ten a najwyżej później pomyśle nad innym

Gotowe są też lagi po modyfikacji ze sprężynami progresywnymi. Ciekawe czy będą tak dobrze wybierać jak dobrze wyglądaja ?
Skok do dobicia 190 mm – widać markę na prawej ladze, natomiast oring wskazuje aktualnie max ugięcie.

lagi

Jest też już gotowa wisienka Uśmiech.
Głowice z wypolerowanym kanałem wydechu

wydech

Kanał dolotowy pozostawiłem dziewiczy.

Trzymają mnie koła a właściwie szprychy które dorabiane są w Czechach .
Ponoć mają być gotowe do końca lutego.

Czy będziesz też polerował kanały dolotowe? – zapytał mnie Grabba z webchaptera.

Jako że są dwie szkoły Wąchocka i Otwocka, a ja bliżej mieszkam Otwocka to nie.
Ponoć nierówności na kanale dolotowym, zwłąszcza przy gaźniku wprowadzają ponoć jakieś korzystne zawirowania i rozbicia   mieszanki.
Ale prawda jest taka, że to dodatkowo kosztuje… Uśmiech

………………………….

Powolutku zaczynają szpeje spływać pozwalając pchnąć robotę nad Sportsterem

Tak go nawet dla siebie nazwałem HD Sportster 50/50 (50% droga 50% off roud) – moze nawet będzie taki malunek z 50/50

Ostatnio nabyłem lampę a właściwie wkład LED’ owy o mocy prawie 5000 lumenów (na światłach długich) z dopuszczeniem DOT.

Światło

Od Arka z AJ MOTOR TEAM dzisiaj otrzymałem info, że są już w drodze zestawy z m.inn. płytą relokacji podnóżków i dźwigni.

konstr.-wsporcza

 

Dzisiaj od Pavla z Czech dostałem info ze koła EXCEL są już gotowe „są krasne i budu dobre” Uśmiech
W przyszłym tygodniu je odbieram

Prace zaczynają przybierać na tempie Uśmiech

Prace nad HD 50/50 Uśmiech trwają na dobre (a właściwie sa dobrze rozgrzebane) a my cały czas bujamy się z planami jak dojechać na Magadan i wrócić paluszek

www.webchapter.pl/infusions/image_hosting/thumbs/f54d381f145ec8de01f013ea17478552.jpg

Trasa w jedną stronę to prawie 12.000 km (lub w milach 7.500 Uśmiech)
Chcemy wystartować 27-28 czerwca i ca po 4-5 tygodniach wrócić.
Obecnie obowiązującą opcją jest, ze od początku jedziemy na kołach (3 max 4 osoby) max szybko nad Bajkał (powinno nam zająć to 6-7 dni)
Tutaj 2-3 dniowy pobyt z odwiedzeniem polskiej wioski w Wierszynie (jest okazja 100 lecie Odzyskania Niepodległości Polski- osiedlili się tu Polacy ok 1910 r a obecnie zamieszkuje w Wierszynie ok 500 mieszkańców).
No i dalej przez Jakuck na Magadan. Po drodze chcemy trochę poszwędać się po syberii i gułagach, a włąściwie po tym co z nich zostało, a było tu wielu Polaków i tu też zostali…Jak podaje wikipedia „Na przełomie 1940 i 1941 roku transporty przywiozły do Magadanu około 12 000 Polaków, w większości jeńców wojennych i ich rodzin. Z nich zaledwie 583 osoby zostały uwolnione w 1942 w ramach akcji rekrutacyjnej II Korpusu generała Andersa”.
Z Magadanu chcemy motocykle spedycja lotnicza pchnąć do Moskwy (ponoć ma to kosztować do 1000 baksów Szok) i sami w ślad za motocyklami też samolotem do Moskwy. A z Moskwy to juz jak kamieniem rzucić 1200 km i w domu p_ l

Plany jeszcze mogą ulec zmianie …..

Jak już ostatnio pisałem
– sprawy gwałtownie przyśpieszają Uśmiech

Otrzymałem pierwszą przesyłkę z  AJ MOTOR TEAM (luzak)
– osłona z płytą relokacji podnóżków
– oraz dźwignią zmiany biegów.

www.webchapter.pl/infusions/image_hosting/thumbs/41902b82537863cfdee3e00f9eb625b3.jpg

www.webchapter.pl/infusions/image_hosting/thumbs/537f0941fa7b0c60aebc02bb9d7e2656.jpg

teraz wszystko poszło do malowania proszkowego
Płyty na czArno a podnóżki ze stopką na pomarańczowo Uśmiech

Mam już też gotowe koła !!!!!

NARESZCIE – są po prostu zajebiste, oceńcie sami

www.webchapter.pl/infusions/image_hosting/thumbs/af35d7e69f893cbf44b011c8bd9d433a.jpg

Obułem je w Pirelli MT 90 Scorpion A/T ,
Nie mam żadnego doświadczenia czy jest to dobra
opona – jedyna wiedza to internet i fora.
Z opisów wynika ze jest to opona 70/30 asfalt/off.
Zamierzam na takiej jechać (druga tylna w zapasie)

Koło tylne tak jak widać- waga 15 kg (sama opona 8 kg)
przód nieco ponad 10kg.
Szprychy ze stali nierdzewnej
wzmocnione pogrubione, ale i tak najsłabszym punktem
są nyple (ja mam z alu zresztą tak jak całe koło EXCEL‚a)

Na dniach spodziewam się drugiej przesyłki z wydechem i zębatkami…..


Postawiłem sobie ambitne zadanie – aczkolwiek wykańczające zwłaszcza finansowo Szok – przed świętami Wielkiej Nocy przynajmniej móc go odpalić i przejechać sie wokół komina.

Jak wiecie (pierwsze zdjecia) jest on koloru raczej jasnego Uśmiech

Z chęcią wysłuchałbym Waszych pomysłów jak go pomalować (istotny aspekt sprawy to finanse, więc jakieś skomplikowane aerografy nie wchodzą w rachubę)

Jak można się z dotychczasowych moich działań domyśleć będą na HD elementy pomarańczowe.
Myslę ze całość zrobię na czarno (błotniki i bak). Czarna również będzie owiewka (zakup też przez nieoceniony AJ MOTOR TEAM Uśmiech )

Na baku wymyśliłem logo. Pewnie będzie wyklejone i następnie zalakierowane lakierem przeźroczystym

Oceńcie sami 

www.webchapter.pl/infusions/image_hosting/thumbs/459dc65096f02aaba26d1369827bb83d.jpg

Zamysł jest taki aby stylizowany napis HD był poniekąd częścią Kuli Ziemskiej, której południki i równoleżniki stanowią krawędzie liter HD.
Na górze słowo ALL ROAD na dole SPORTSTER
Szczerze to te słowa za bardzo mi sie nie komponują, ale bardzo chciałbym aby nazwa tego motocykla była Sportster All road

Myślę że zarys Kuli Ziemskiej jak i litery będą pomarańczowe na czarnym baku po obydwu jego stronach

Liczę na Waszą konstruktywną krytykę a możne jakiś szkic . Jak np zrobić takie cieniutkie południki?


NO i jest kolejna przesyłka z AJ MOTOR TEAM od niezawodnego TEAMU Mola i Arek Uśmiech

tłumik

www.webchapter.pl/infusions/image_hosting/thumbs/7dcd73253deb8bf1d218d9b40674a4d1.jpg

i zestaw zębatek PBI (21 front 52 tył)

www.webchapter.pl/infusions/image_hosting/thumbs/3c605b289cb4ea2e5bf3696a15a92808.jpg

do tego Łańcuch RK Xoringowy

www.webchapter.pl/infusions/image_hosting/thumbs/028e2ed67c1d1ffe69b807ecb5717cae.jpg

i napęd jest w komplecie Uśmiech mozna zakładac

Zwłaszcza że stoi juz na własnych nogach

www.webchapter.pl/infusions/image_hosting/thumbs/f91205c7d7ee51a05e1846a8d9870d22.jpg

i co najważniejsze ma rzeczywiście oczekiwany przeze mnie prześwit ok 20 cm Uśmiech

www.webchapter.pl/infusions/image_hosting/thumbs/ef111a9c3b8014385945b37d613aeb74.jpg


Waszym zdaniem, który błotnik będzie lepszy

A/ typowy off road

www.webchapter.pl/infusions/image_hosting/thumbs/1316a533e3cb9cb092d54e1b4e1291a0.jpg

B/ czy też od TRANSALPA

www.webchapter.pl/infusions/image_hosting/thumbs/01ccaa3d78d6c2228e4e4cf93dfdbb60.jpg

zaznaczam że z rozmysłem napisałem lepszy a nie który bardziej sie podoba Uśmiech


Zakładając nowy temat SPORTSTER SCRAMBLER chcę was wciągnąć w dywagacje dotyczące technicznych spraw i przebudowy motocykla. Przez to troszeczkę uczestniczycie w bólu pionierskiej przeróbki, gdyż chyba jest to jedna z pierwszych przeróbek w PL w tym stylu i takim zakresie.
Powiem szczerze że sam do końca nie wiem co z tego będzie i jak będzie ten mój Sporciak jeździł – czy w ogóle Szok


Aby przybliżyć ból…
Mocowanie kierownicy szywne czy elastyczne, kierownica stalowa czy alu, czy calowa (zostają klamki i osprzęt) czy metryczna 28 mm wszystko do zmiany, reisery krótkie czy długie, jak zamocować licznik brak uchwytu, brak kontrolek (ma ktoś może walający się po garażu ?) poprzeczka z kierownicy może zasłaniać licznik no kur…a głowa boli a to tylko dylematy z jednego dnia……


Prace nie są spektakularnie szybkie i przy szczegółach zaczynają się dłużyć.
Sportster ma już co prawda wygląd motocykla

www.webchapter.pl/infusions/image_hosting/thumbs/12c594908847bf8f4840ed75d3786c38.jpg

www.webchapter.pl/infusions/image_hosting/thumbs/9f3647c8a209d097032eab075d31fe4b.jpg

lecz szczegóły mocno ograniczają tempo.
A to linki i przewody hamulcowe są za krótkie, a to trzeba nowe mocowanie licznika, a to tylne światło trzeba zmienić, z kanapą też są problemy, dystansowanie tylnej zębatki się slimzczyło, ślizgi łańcucha też trzeba było dopasować no i na dodatek przeróbka tłumika też była konieczna…

www.webchapter.pl/infusions/image_hosting/thumbs/9efc18e06a006ae81605fa77519fd8d0.jpg

W między czasie opracowałem logo, które miało być na baku

www.webchapter.pl/infusions/image_hosting/thumbs/e34703854008f520319005d4b0d8d252.jpg

lecz ze względów finansowych nie będę przemalowywał baku (jest w dobrej kondycji).
Czarne natomiast będą błotniki. Ostatecznie bedzie czarno-biały. Logo przyda się na inną okazję

Mam nadzieje, że w przyszłym tygodniu będzie już można go odpalać Fajne


W poniedziałek odbieram motocyklUśmiech
mam nadzieję że do domu dojedę na kołachUśmiech
Na starcie nie sądziłem ze tyle drobnych aczkolwiek czasochłonnych prac mnie czeka.
Przecież kupiłem prawie cały motocykl Szok
Np tylko przy głupiej sprężynie (a właściwie układowi) podciągania stopki spędziłem z 3-4 h. Być może świadczy to o ślamazarność prac, ale trzeba było najpierw to wymyślić Hura
Błotnik krótki fakt, ale przedłużę go blachą rejestracyjną.
Nie wiem jak zawiesić filmik, ale nagrywałem pierwsze odpalenie- pół obrotu korby iiii … muzykaaaaa Uśmiech Uśmiech Uśmiech
Cały czas trapi mnie to przednie zawieszenie, ale odpowiedź znajdę tylko empirycznie

Szykuję się by nim przyjechać na Super Rally w Bydgoszczy.


W końcu mogłem odpalić silnik i zrobić kilka kółek w koło komina Uśmiech

www.webchapter.pl/infusions/image_hosting/thumbs/9b32914d1103b2cbc3ad76e804444e10.jpg

Jednak szybko wyszły drobne usterki, a do SR coraz bliżej….


No to pierwsze jazdy zrobione Uśmiech

www.webchapter.pl/infusions/image_hosting/thumbs/89f5fbd9677c267058c9fcc34da008f4.jpg

…. i pierwsze awarie Smutek
Mam nadzieję że to choroby wieku dziecięcego i będę mógł nim pojawić się w piątek wieczorem w Bydgoszczy

Tak czy siak pierwszy etap budowy osiągnięty
Sportster Scrambler
w pełnej okoazałosci

www.webchapter.pl/infusions/image_hosting/thumbs/1bedbd30a30fa8ebc4c827e37da10523.jpg

www.webchapter.pl/infusions/image_hosting/thumbs/dad31fda30b6f4cf6cb6eb25cb2c2b95.jpg

Teraz czas na etap drugi-

Sportster Adventure….

Już jestem umówiony w Łodzi na aluminiowe kufry, gdzie w drodze powrotnej z SR zostawiam Sportstera na min tydzień.


Po Sporterze Scramblerze nadszedł czas by przeobrazić go w
ALLROAD HD SPORTSTER
Logo w formie szkicu już wrzucałem na stronę, a teraz jest na swoim miejscu Uśmiech

www.webchapter.pl/infusions/image_hosting/thumbs/7f1edd11e11c5d6506f5558f27184e38.jpg

logo to nie wszystko…

Powoli przygotowywany jest do trudnej i dalekiej drogi….

www.webchapter.pl/infusions/image_hosting/thumbs/78a51c9c2c3e422ea87c580fc4eec199.jpg

www.webchapter.pl/infusions/image_hosting/thumbs/c81fa1a79adb42b0180c4a1c856c21af.jpg

… czy motocykl da radę …???
… czy motocyklista sprosta … ???

Pierwsze próby jak na razie wypadają OK
Przejechałem nim ca 800 km,
Byłem nim na szkoleniu w Akademii Enduro w Zawierciu

www.webchapter.pl/infusions/image_hosting/thumbs/8db2b1600c0ca8008613cd527ee19001.jpg

Gdzie wśród środowiska BMW wzbudzał spore zainteresowanie Uśmiech

Wzbudza też pewne zainteresowanie w środowisku HD.
W najbliższym Castomie będzie jego opis (artykuł Lecha Wangin), a i z Alkiem Ostrym Ostrowskim kręciliśmy program.

Mam nadzieję, że motocykl nie będzie tylko gwiazdą medialna, a twardym zawodnikiem który dotrze do celu….


Wprawki przed drogą w Akademii Enduro

Wszystko mało….

www.webchapter.pl/infusions/image_hosting/thumbs/f92a77967aaf76c241bdde0893898ad8.jpg

www.webchapter.pl/infusions/image_hosting/thumbs/4c003e7a65e6f60bd527f052b36546b6.jpg

www.webchapter.pl/infusions/image_hosting/thumbs/b841c06cbbdf61b5412dfe325e36bc71.jpg


Wyjazd 28-06-2018

Warszawa – Magadan – Warszawa

stan licznika: 004734

licznik - stan licznika


 

Logo motocykla

Brak możliwości komentowania.